انسولین استنشاقی آفرزا

 شرکت سانوفی ومن کایند، انسولین  فوق العاده سریع الاثر استنشاقی Afrezzaرا برای درمان دیابت نوع 1 و 2 در بازار ایالات متحده عرضه کرده اند. بیماران  دیابتی می توانند با نسخه و تحت نظارت پزشک از این نوع  انسولین استفاده کنند. قیمت این نوع  انسولین با بیمه  برای بیماران حدود 30 دلار در ماه است اما هزینه ی خرید آن همانند  سایر انواع انسولین برای بیماران بدون بیمه ی درمانی گران است.

 بنظر می رسد هزینه های نقدی  Afrezzaقابل مقایسه با هزینه ی استفاده از  قلم های  انسولین Novologو Humalogاست. بسیاری از شرکت های بیمه  تصمیم نهایی در مورد Afrezzaرا درحال حاضر اتخاذ نکرده اند اما بیماران با مراجعه به سایت Afrezza.comکوپن خرید رایگان این دارو  را برای ماه اول دریافت  می کنند.

سهولت استفاده از این نوع انسولین احتمالاً مورد توجه بیماران تحت درمان با انسولین قرار خواهد گرفت.

Afrezzaگزینه ی مناسبی برای افراد  مبتلا به دیابت نوع 2 است که دستیابی  به اهداف کنترل دیابت آنها از طریق استفاده از قرص میسر نشده است و در عین حال به  تزریق انسولین نیز رضایت  ندارند. انسولین استنشاقی برای مدیریت  قندخون پس از صرف غذا بسیار  مناسب است.

 درحال حاضر انسولین استنشاقی تنها در دو سایز ارائه  شده است: یک سایز معادل 4 واحد انسولین  سریع الاثر و سایز بزرگتر حاوی 8 واحد انسولین سریع الاثر  تزریقی است.

 برخی افراد ممکن است از این  نوع انسولین  تنها درهنگام  صرف غذاهای پرکربوهیدرات برای تصحیح  مقدار قند خون خود استفاده کنند و برخی از بیماران ممکن است  قسمت  عمده ای از نیاز به انسولین  خود را با استفاده از این نوع  انسولین استنشاقی تأمین  نمایند- بخصوص افرادیکه به هیپوگلایسمی  شبانه  مبتلا می شوند - زیرا تاکنون موارد  بسیار نادری از افت  قند خون  شبانه با مصرف  Afrezzaگزارش شده است(به همین  علت بروی برچسب  این دارو خطر افت قند خون شبانه  ذکر نشده است ). همچنین این نوع انسولین بسیار سریع الاثر است(هر چند بروی چسب آن ذکر نشده است).

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی Afrezzaلطفا تاییدیه ی FDA  وهمکاری شرکت من کایند  را با شریک  تجاری  خود شرکت  سانوفی مطالعه  کنید.

منبع:

 diatribe.org/ultra-rapid-acting-inhaled-insulin-afrezza-now-available-some-us-pharmacies#sthash.xxF2L51k.dpuf